Deliti
X
Za brezplačno poštnino naročite še za 34,00 €.

Fenomenologija I (Brentan

Kakšen je fenomenološki način mišljenja? Kdaj in zakaj se je v zgodovini filozofije pojavila fenomenološka misel? In kako, da se je prostor za fenomenološko misel na Slovenskem zares razprl šele dandanes? Če govorimo o načinu mišljenja, predpostavljamo, da gre za enega izmed načinov mišljenja. Da torej poleg tega, namreč fenomenološkega načina mišljenja, obstajajo še drugi oziroma drugačni načini mišljenja, skratka: obstaja več načinov, več vrst mišljenja. Med temi načini mišljenja moramo zdaj poiskati tistega, za nas kot fenomenologe edinega, ki mu pravimo fenomenološki način mišljenja. A da bi med vsemi drugimi načini mišljenja našli prav ta način, moramo najprej vedeti, kaj mišljenje sploh je. Načinov mišljenja namreč ne moremo iskati med katerimikoli načini, na primer med načini življenja, marveč jih lahko iščemo in najdemo zgolj in samo znotraj mišljenja samega. S to ugotovitvijo pa smo že pri naslednjem vprašanju: Kaj je mišljenje? Glede na izhodiščno vprašanje o fenomenološkem načinu mišljenja je to vprašanje sicer podvprašanje, a se bo kmalu izkazalo kot glavno vprašanje. Kaj je torej mišljenje? Ker vsi mislimo, ali vsaj mislimo, da mislimo, to vprašanje za nas ne bi smelo biti pretežko. Vendar je odgovor nanj težji, kakor se zdi. Zato bi bilo nevljudno, če bi ga na koga naslovili neposredno, saj bi ga po vsej verjetnosti spravili v hudo zadrego, ko bi v globoki tišini čakali na njegov odgovor. Torej počakaj mo s tem odgovorom in si še enkrat zastavimo vprašanje, kaj je mišljenje, le da bomo tokrat nekoliko spremenili njegovo obliko in se vprašali takole: Kaj pomeni misliti? Cogito, ergo sum. Mislim, torej sem. To je izhodiščni in temeljni stavek novoveške, tj. moderne filozofije. Izrekel ga je Rene Descartes (1596-1650). Če sem le, kolikor' mislim, potem me, če ne mislim, ni. Nimam biti. ...
Dodaj na seznam želja
Kakšen je fenomenološki način mišljenja? Kdaj in zakaj se je v zgodovini filozofije pojavila fenomenološka misel? In kako, da se je prostor za fenomenološko misel na Slovenskem zares razprl šele dandanes? Če govorimo o načinu mišljenja, predpostavljamo, da gre za enega izmed načinov mišljenja. Da torej poleg tega, namreč fenomenološkega načina mišljenja, obstajajo še drugi oziroma drugačni načini mišljenja, skratka: obstaja več načinov, več vrst mišljenja. Med temi načini mišljenja moramo zdaj poiskati tistega, za nas kot fenomenologe edinega, ki mu pravimo fenomenološki način mišljenja. A da bi med vsemi drugimi načini mišljenja našli prav ta način, moramo najprej vedeti, kaj mišljenje sploh je. Načinov mišljenja namreč ne moremo iskati med katerimikoli načini, na primer med načini življenja, marveč jih lahko iščemo in najdemo zgolj in samo znotraj mišljenja samega. S to ugotovitvijo pa smo že pri naslednjem vprašanju: Kaj je mišljenje? Glede na izhodiščno vprašanje o fenomenološkem načinu mišljenja je to vprašanje sicer podvprašanje, a se bo kmalu izkazalo kot glavno vprašanje. Kaj je torej mišljenje? Ker vsi mislimo, ali vsaj mislimo, da mislimo, to vprašanje za nas ne bi smelo biti pretežko. Vendar je odgovor nanj težji, kakor se zdi. Zato bi bilo nevljudno, če bi ga na koga naslovili neposredno, saj bi ga po vsej verjetnosti spravili v hudo zadrego, ko bi v globoki tišini čakali na njegov odgovor. Torej počakaj mo s tem odgovorom in si še enkrat zastavimo vprašanje, kaj je mišljenje, le da bomo tokrat nekoliko spremenili njegovo obliko in se vprašali takole: Kaj pomeni misliti? Cogito, ergo sum. Mislim, torej sem. To je izhodiščni in temeljni stavek novoveške, tj. moderne filozofije. Izrekel ga je Rene Descartes (1596-1650). Če sem le, kolikor' mislim, potem me, če ne mislim, ni. Nimam biti. ...
Več informacij
Is Featured Ne
ISBN 961-213-004-3
Leto izdaje 1993
Število strani 435
Dimenzije 16,0 x 22,7
Izdal Slovenska Matica
Avtor Tine Hribar
Napišite vaše lastno mnenje
Pregledujete:Fenomenologija I (Brentano, Heidegger, Husserl)
Vaša ocena
Back to Top
Sorodni izdelki

Fenomenologija I (Brentan

Cena 21,93 €