V vrečki ni artiklov.
Fenomenologija II (Heidegger, Levinas, Lacan, Derrida)
Fenomenologija v strogem pomenu besede se je rodila s pozivom Edmunda Husserla: Nazaj k stvarem samim! Ta zahteva se je takoj uveljavila kot vodilno napotilo. Vendar pa od vsega začetka ni bilo povsem jasno, še manj samoumevno, kaj je izvorni in poslednji smisel te terjatve. Razločna je bila sicer negativna, bolje, privativna razsežnost fenomenološkega izziva. Lahko jo povzamemo takole: proč od vseh vnaprejšnjih mnenj, proč od teoretiziranja in sklicevanja na znana filozofska imena, proč od vsakršnih samoumevnosti in njihove ideološke ali teološke in vsakršne druge fiksacije, tj. dogmatizacije. S tega vidika oblikuje Husserl princip nad principi, fenomenološko načelo načel, ki se glasi: sprejeti za resnično zgolj in samo tisto, kar neposredno sami ugledamo in uvidimo. Fenomenološka resnica je resniGa evidence. Je v očevidnosti stvari same. Evidentna, očevidna stvar sama je tisto, čemur Husserl pravi fenomen. Toda kaj kmalu se zastavi, tudi Husserlu samemu, vprašanje, kaj je resnični fenomen. To vprašanje lahko izostrimo tako, da se, korak naprej, vprašamo: Kaj je fenomen kot resnična stvar sama? In še korak naprej: Kaj je resnica o resnici? Namreč resnica o resnici kot evidenci? Sprva se je zdelo, da stvar samo zajamemo in zapopademo, če jo, potem, ko smo jo kar se da natančno opazovali, enako natančno tudi opišemo, na primer kako posamično drevo, kakršna je, recimo, smreka. Kakor da bi bila stvar sama torej istovetna s samo stvarjo, tako da fenomen ne bi bil nič drugega kot zaznano zaznave, predstavljeno predstave, mišljeno misli. In kazalo je, da je s tem podana že tudi naloga fenomenologije. Naloga fenomenologije kot opisne, deskriptivne fenomenologije je opisati stvari same kot množico samih stvari, skratka, jih popisati kot fenomene in s tem tudi ustrezno, kakor je predpisal že Franz Brentano, kvalificirati oziroŹma klasificirati, tako da bi nazadnje dobili register jasnih in razločnih, evidentno navzočih fenomenov
9025 https://www.cangura.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/b0c758deab8348667aa0ba244803f14b/sielimport/5e61ebad1045fbc478bdb9e114666370.jpg 961-213-019-1
25.68 EUR 2020-02-29 Zaloga: Na zalogi

Fenomenologija II (Heidegger, Levinas, Lacan, Derrida)

Fenomenologija II (Heidegger, Levinas, Lacan, Derrida) Tine Hribar

Fenomenologija v strogem pomenu besede se je rodila s pozivom Edmunda Husserla: Nazaj k stvarem samim! Ta zahteva se je takoj uveljavila kot vodilno napotilo. Vendar pa od vsega začetka ni bilo povsem jasno, še manj samoumevno, kaj je izvorni in poslednji smisel te terjatve. Razločna je bila sicer negativna, bolje, privativna razsežnost fenomenološkega izziva. Lahko jo povzamemo takole: proč od vseh vnaprejšnjih mnenj, proč od teoretiziranja in sklicevanja na znana filozofska imena, proč od vsakršnih samoumevnosti in njihove ideološke ali teološke in vsakršne druge fiksacije, tj...
 
Cena: 25,68 €

Podrobnosti artikla Fenomenologija II (Heidegger, Levinas, Lacan, Derrida)

ISBN 961-213-019-1
Leto izdaje 1995
Število strani 698
Dimenzije 16,0 x 22,7
Avtor Tine Hribar
Vezava Ne
Izdal Slovenska Matica
Kategorija Filozofski sistemi

Napišite svoj komentar

Povprečna ocena
5
(0)
4
(0)
3
(0)
2
(0)
1
(0)
Vaša ocena
Cangura zlatnik Pridobite 100 zlatnikov za pisanje kvalitetnih komentarjev (opomba: komentarje bo potrjevalo naše uredništvo).

Oglejte si tudi